Meest gestelde vragen over het lidmaatschap
Ik wil een NFN-jaarkaart op papier, kan dat?
Ja, dat kan. Deze is tegen een extra vergoeding beschikbaar door de optie te selecteren in Voel je vrij, jouw persoonlijke NFN-ledenportaal.
Voor 2025 werkt het zo:
Heb je voor 30 november 2024 aangegeven dat je een papieren NFN-jaarkaart wilt ontvangen en betaal je jouw contributie vervolgens voor 16 januari 2025? Dan ontvang je de papieren jaarkaart na betaling van je contributie eind januari/begin februari van 2025. Betaal je later, dan ontvang je de papieren jaarkaart pas vanaf maart 2025.
Geef je na 30 november 2024 aan dat je een papieren jaarkaart bij je lidmaatschap wilt, dan ontvang je de papieren jaarkaart in het volgende contributiejaar (2026). Wil je niet een jaar wachten, dan kun je de papieren jaarkaart ook tegen een meerprijs aanschaffen in onze webshop.
Zo lang je lid blijft en je deze keuze aan laat staan in je ledenportaal, ontvang je elk jaar automatisch een nieuwe papieren jaarkaart.
Zo werkt het:
- Log in op Voel je vrij, jouw persoonlijke NFN-portaal
- Selecteer Mijn gegevens (bovenin beeld op pc of op je telefoon onder de drie streepjes)
- Onder Mijn Profiel zie je Mijn voorkeuren staan
- Klik op Wijzig
- Zet een vinkje voor Ja, ik wil de papieren NFN-jaarkaart 2026 ontvangen
- Bevestig met Opslaan
Hoe werkt de facturatie van mijn NFN-lidmaatschap?
Het NFN-lidmaatschap loopt van 1 januari tot en met 31 december. Rond half december ontvangen alle leden per e-mail de contributiefactuur voor het nieuwe jaar. Je vindt je factuur daarnaast altijd terug in de NFN-app en in je persoonlijk ledenportaal Voel je Vrij.
Betalen kan eenvoudig via de betaallink in de e-mail of via de app en je ledenportaal. Heb je een automatische incasso ingesteld? Dan schrijven wij het bedrag rond half december automatisch van je rekening af. In sommige uitzonderingsgevallen sturen wij de factuur ook nog per post.
Zijn jij en je partner beide NFN-lid of heb je medebewoners die ook NFN-lid zijn? Dan ontvangt ieder lid zijn/haar eigen factuur op het bij ons bekende e-mailadres. Dit zijn individuele, persoonlijke lidmaatschappen die ook individueel betaald worden.
Hoe word ik lid van NFN Open & Bloot?
Wat leuk dat je lid wilt worden van NFN Open & Bloot! Met jouw lidmaatschap steun je het voortbestaan en de uitbreiding van naaktrecreatie in Nederland én draag je bij aan onze drie belangrijkste doelen: het behartigen van de belangen van naaktrecreanten, het vergroten van maatschappelijke acceptatie van naaktrecreatie en het delen van kennis en informatie. Alleen samen geven wij Nederland een toekomst.
Lid worden is heel eenvoudig: ontdek hier welke lidmaatschappen er zijn, vul het registratieformulier in en draag bij aan ons belangrijke werk!
Ik ben mijn NFN-jaarkaart kwijt, kan ik een nieuwe krijgen?
Zolang je lid bent van NFN Open & Bloot en je contributie is betaald, staat je digitale jaarkaart altijd klaar in de NFN-app.
Help! Ik heb mijn NFN-jaarkaart morgen nodig! Hoe regel ik dit?
Geen zorgen, jouw digitale NFN-jaarkaart is altijd direct beschikbaar in de NFN-app, zolang je contributie is betaald.
Heb je nog niet eerder ingelogd, activeer dan eerst je account voor Voel je vrij, jouw persoonlijke ledenportaal. Nieuwe leden hebben na inschrijving meteen een e-mail met de activatie-instructies ontvangen. Als je deze e-mail niet meer hebt, zijn er op het inlogscherm ook opties om je lidnummer op te vragen of een nieuw wachtwoord aan te maken. De login-gegevens voor het ledenportaal en de NFN-app zijn gelijk.
Hoe kan ik mijn NFN-lidmaatschap betalen?
Als je lid wordt, betaal je direct online en veilig met een betaallink via iDeal. Aan het einde van ieder jaar ontvang je een e-mail met een factuur en betaallink om je contributie voor het volgende jaar te voldoen. Je facturen en betaallinks vind je ook altijd terug in je persoonlijk ledenportaal en in de NFN-app.
Betalingsherinneringen sturen we alleen per e-mail. Zorg er daarom voor dat jouw e-mailadres altijd actueel is. Dit kun je eenvoudig controleren of aanpassen in je ledenportaal. Hier zie je ook eventuele openstaande facturen met de bijbehorende betaalopties.
Waarom betaal ik evenveel voor een lidmaatschap als ik later in het jaar instap?
Bij NFN Open & Bloot werken we met een vast lidmaatschapsbedrag om de administratieve druk zo laag mogelijk te houden. Dit houdt namelijk ook in dat we een lidmaatschap voor ieder lid zo betaalbaar mogelijk kunnen houden.
Zouden wij er voor kiezen om met verschillende tarieven te werken, afhankelijk van de maand waarin iemand lid wordt, dan zou dit niet alleen veel arbeidsintensiever (dus duurder) zijn om bij te houden, maar het zou ook veel geld kosten om ons administratieve systeem hierop aan te passen.
Wel zijn er een aantal manieren om aan een goedkoper lidmaatschap te krijgen. Zo is er het medebewonerslidmaatschap, waarmee iemand die op hetzelfde adres woont voor een voordelige prijs ook NFN-lid kan worden. Daarnaast hebben we in de aanloop naar de zomer altijd een zomeractie. Ook dan stap je in voor een voordeliger tarief.
Meeste gestelde vragen door leden van naturistenverenigingen
Ik ben lid van een naturistenvereniging en ik wil de magazines van NFN ontvangen. Hoe werkt dat?
De NFN-magazines zijn een onderdeel van het NFN-lidmaatschap en worden alleen verstrekt aan NFN-leden. Een NFN-lidmaatschap zit niet bij jouw verenigingslidmaatschap in. Lees er hier meer over.
Wil je de magazines lezen én ons werk voor naaktrecreatie in Nederland ondersteunen? Dan kun je eenvoudig direct lid worden van NFN Open & Bloot en genieten van alle voordelen van het lidmaatschap. Magazines zijn ook los na te bestellen in onze webshop.
Meest gestelde vragen over ons Ledenportaal
Ik ben lid van een naturistenvereniging. Hoe activeer ik het NFN-Ledenportaal?
Als verenigingslid heb je alleen toegang tot het NFN-ledenportaal als jouw vereniging hiervoor heeft gekozen. Dit verschilt per vereniging en kun je het beste navragen bij het bestuur. Zo activeer je als verenigingslid je portaal indien jouw vereniging hiervoor heeft gekozen:
- Ga naar nfn.nl/voeljevrij.
- Klik op ‘Wachtwoord vergeten’.
- Vul je NFN-registratienummer in en verstuur.
- Je ontvangt een e-mail om een nieuw wachtwoord aan te maken.
- Geen e-mail ontvangen? Controleer bij je vereniging of je juiste e-mailadres bij NFN geregistreerd staat.
- Stel een nieuw wachtwoord in en log daarna in met je NFN-registratienummer en wachtwoord.
Digitale jaarkaart
Wil je je digitale NFN-jaarkaart bekijken? Download de NFN Open & Bloot-app:
- App Store (iOS)
- Google Play (Android)
Log in met je NFN-registratienummer en het wachtwoord dat je hebt aangemaakt via nfn.nl/voeljevrij.
Wat kan ik regelen via het NFN-Ledenportaal?
Als lid van NFN heb je toegang tot Voel je vrij, jouw persoonlijke NFN-ledenportaal. Hier vind je alle belangrijke informatie over je lidmaatschap.
In jouw portaal kun je onder andere:
- Je persoonlijke gegevens bekijken en zelf aanpassen. Zorg altijd dat wij een juist e-mailadres hebben.
- Als hoofdbewoner een partner of medebewoner als lid toevoegen.
- Een overzicht inzien en het direct betalen van (eventueel openstaande) facturen en andere belangrijke documenten.
- Informatie vinden over alle ledenvoordelen.
- De digitale NFN-magazines lezen.
Kortom: hier vind je alles wat je nodig hebt om je lidmaatschap gemakkelijk te beheren.
Neem contact op
We zijn van maandag t/m donderdag telefonisch bereikbaar van 9.30 uur tot 13.00 uur.
Adresgegevens
NFN Open & Bloot
Vlasakkerweg 48
3811 MT Amersfoort
Stuur ons een bericht
Ledenportaal
Via ons ledenportaal kun je zelf persoonlijke gegevens wijzigen en je lidmaatschap beheren.
Adverteren
Wil je adverteren in onze magazines of online? Informeer naar de mogelijkheden!
Vragen of tips
Heb je bijvoorbeeld een tip over een locatie voor een nieuw naaktstrand?