Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  1 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Geef reactie op stelling:
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 16:54 
Beheerder

'Mensen reageren over het algemeen positief, wanneer ik vertel dat ik naturist ben'

Profiel  

Berichttitel: Re: Geef reactie op stelling:
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 17:21 

Ik heb nooit problemen ondervonden bij/na het vertellen dat ik naturist ben. Ook niet terwijl ik voor een groot Amerikaans bedrijf werkte. Zelfs is een Amerikaan naturist geworden na ik hem uitgebreid informeerde wat het naturisme inhoud.
Over het algemeen zijn de mensen benieuwd wat het werkelijk is een enkele keer doen ze wat lacherig maar dan ga ik met ze ingesprek zodat daarna hun kennis ze weerhoud van "vreemd" denken.

Simon
Stay healthy, happy and nifoc
http://www.simonnoot.nl

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 18:09 

Reacties zijn niet echt positief en ook niet negatief. De één vind het een beetje raar (zoals mijn schoonmoeder, maar daar is dan ook een schoonmoeder voor, haha) en de ander heeft er geen moeite mee maar zal er zelf niet aan beginnen. Maar eigenlijk reageren de meeste mensen meer neutraal. Zoiets als " je moet doen wat je leuk vindt ". Mijn hele familie weet het en mogen gewoon onze vakantiefoto's en filmpjes zien. Er zitten zelfs wat naturistische foto's in een grote fotowissellijst op de wc.
Er zijn verder geen naturisten in de familie maar wel veel saunagangers. Echte negatieve reacties heb ik dus nog nooit gehad. Houden zo.

Groeten, Kees.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 20:03 

Wij zijn heel open naar familie en of vrienden.
We hebben mog nooit negatieve reacties gekregen.
er zijn zelf al vrienden die mee zijn gegaan

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 05:31 

Sommige mensen reageren lacherig.
Anderen blijken ook naturist te zijn, zowel bij vrienden als familie.
Nooit hebben wij echt negatieve reacties gekregen.
Naar de sauna gaan of skinny dippen wordt toch makkelijker geaccepteerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 06 maart 2010, 15:41 

Toen onze schoonzoon net bij ons kwam kijken, wist hij niet dat wij naturisten zijn. Onze dochter had dat nog niet verteld. Hij dacht altijd; naturisten zijn vast heel bijzondere mensen, strenge geheelonthouders achter een rietmat of zo. Totdat hij op onze computerkamer een leuke collage zag van onze laatste naturistische vakanties. Toen ging er een wereld open. Hij blijft het raar vinden, maar ziet nu wel in dat naturisme in de gewoonste families voorkomt, ha ha.

Laatst bijgewerkt door Blojan op ma 08 maart 2010, 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 07 maart 2010, 12:07 

Persoonlijk nog geen rare/vreemde reactie gehad. Algemeen merk je dat de mensen denken "je moet doen wat je wil" . Jongeren zie je vaak wel wat lacherig reageren.
Ben er zelf vrij open over. Helpt misschien ook wel

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 08 maart 2010, 13:26 

Ben er ooit eens over begonnen tijdens een familiefeest. Het onderwerp was vakantie. Waar gaan we heen? Gaan we kamperen of in een hotel? Al gauw kwamen er suggesties en namen van hotels e.d.
"En jij? Wat is jouw suggestie?" werd mij gevraagd.
Toen ik vertelde dat ik al jarenlang naar naturistencampings ga, was de verbazing groot. Ik heb toen veel verteld en uitgelegd. Het was soms hilarisch, maar het was vooral erg leuk.
Nu is iedereen (familie, vrienden, kennissen en collega's) op de hoogte en wordt het eigenlijk al als normaal gezien.
Sterker nog..... ik heb al veel mensen kunnen motiveren ook in hun blootje vakantie te vieren en ze zijn me allemaal zeer dankbaar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 09 maart 2010, 16:35 

Als het eens ter sprake komt, halen de meesten hun schouders op en mompelen dat het niets voor hun is. Nooit echt negatieve of positieve reacties gehad.

Maar het is ook niet echt een onderwerp dat ik aan zal snijden. Bij saunabezoek is dat anders, maar dan heb je het ook over het saunabezoek, en niet zozeer over het blootlopen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 07 mei 2010, 01:32 

Ik krijg nooit echt negatieve reacties als ik het vertel.
Het leuke als je er open over bent is dat je van steeds meer mensen hoort dat ze ook naar naturistenterreinen gaan.

Kinderen in het basisonderwijs waren er open over en het gevolg was dat sommige vrienden/vriendinnen mee wilden naar een dagbezoek of naaktzwemmen.

Middelbare school ligt moeilijker....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  1 2  Volgende

Forum / Naturistisch Leven / Geef reactie op stelling: