Het is nu za 18 mei 2013, 13:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Schaamhaar
BerichtGeplaatst: vr 03 jul 2009, 18:10 

Naast ons schaamhaar scheren we ook onze benen en oksels. Gewoon omdat we het fijn en mooi vinden. Ik ben altijd glad, daar gaat mijn voorkeur naar uit, maar mijn vrouw houd het meestal bij een streepje. Af en toe helemaal glad.
Gewoon iedereen respecteren zoals ze zijn.
We hebben trouwens nog nooit problemen ondervonden. Glad geschoren en een tattoo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 04 jul 2009, 17:53 

wij scheren ons al jaren hetis bij ons gewoon normaal.
tegenwoordig zie je ook steeds meer mensen die geschoren zijn.
iedereen moet hetzelf weten wat ze doen

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009, 13:58 

Als je ouder wordt, wordt je schaamhaar er niet bepaald mooier op. Vind ik. Het krult niet meer zo stevig en het krijgt (meestal) een fletse kleur.
Helemaal kaal vond ik altijd zo kaal, maar nu gaat alles er rigoreus af. Liever dat dan zo'n uitgezakt dosje.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 jul 2009, 17:53 

Niet alleen wordt het minder stevig, het wordt ook grijs en ècht minder. Sinds 15 jaar doe ik de schaamstreek dan ook rigoreus "zonder" en 's zomers moet ook al het lichaamshaar er aan geloven. Vind ik erg lekker voelen, persoonlijk, maar bij warm weer zijn de rooie bultjes wel een dissonant..... Wat ik mooier vind? Alles eraf.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 12 jul 2009, 08:55 

wij gaan al enkele jaren naturistisch door het leven, sauna, strand en (camping)vakantie. En ook wij scheren ons, mijn man een "streepje" boven zijn piemel, en ik helemaal kaal. Alleen het vervelende vindt ik de rode bultjes etc etc. Jeuk en nog eens jeuk. Dus ik scheer me met de tondeuze, en sinds dien nergens geen last meer van. Wel meerdere keren per week, de stoppels komen snel terug. Maar dit weegt niet op tegen de jeuk en rode bultjes.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 10 aug 2009, 17:32 

Voor het fietsen scheer ik af en toe een periode mijn benen.

Wat een gedoe zeg, je moet wel erg ijdel zijn om dit wekelijks of vaker bij te houden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 11 aug 2009, 09:10 

Ik scheer bijna alles omdat ik dat lekker fris vind. (gemiddeld 2x per week.) Deze week mét hulp van m'n ex... voor 't eerst m'n rug, borst, buik en billen geHARSt...
M'n benen doe ik niet want dát haar stoort me niet.
Tattoo's en piercing's lijken me niet echt 'natuur' istisch,
máár dat is scheren natuurlijk óók niet haha :)
Iedereen mag lekker zélf kiezen
groetjes marijn.

Laatst bijgewerkt door marijn op wo 26 aug 2009, 19:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 aug 2009, 11:41 

We mogen er niet van uitgaan dat geschoren hygiënischer is, mooier is, ed. Ik scheer me al geruime tijd niet meer, voel me er goed bij, niemand heeft me al enige opmerking gegeven omtrent hygiëne (je kan toch niet beter dan je douchen, minstens tweemaal per dag, 's morgens en 's avonds...).
Het lijkt erop dat mensen die zich niet scheren zich van dee discussie niet veel aantrekken. Het mag echter niet zo worden dat je je abnormaal gaat voelen als jhe niet geschoren bent. In mijn milieu kom ik nog altijd meestal ongeschoren mensen tegen. Het zou goed zijn dat de 'mensen met de volle bos' hier ook eens hun mening neerschrijven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009, 12:05 

Ik scheer mijn benen en oksels altijd zonder problemen (zowel nat als met me ladyshave), mijn schaamstreek is een groter probleem ik vindt een streepje mooi dus dan maar scheren maar ik kan nog geen methode vinden om zonder die irritante pukkels te scheren en ik heb al van alles geprobeerd van electrisch ( inmiddels de 3e ladyshave en zelfs al heren apparaten geprobeerd) en mesjes in verschillende prijsklassen, met speciaal scheerschuim , met babyzeep enzo ik heb nu besloten het gewoon weer te laten groeien en dan een beetje bij te trimmen een stuk minder werk en een stuk minder pijnlijk.

Of heeft iemand WEL de gouden tip ???

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009, 19:37 

[quote="aggie"]Ik scheer mijn benen en oksels altijd zonder problemen (zowel nat als met me ladyshave), mijn schaamstreek is een groter probleem ik vindt een streepje mooi dus dan maar scheren maar ik kan nog geen methode vinden om zonder die irritante pukkels te scheren en ik heb al van alles geprobeerd van electrisch ( inmiddels de 3e ladyshave en zelfs al heren apparaten geprobeerd) en mesjes in verschillende prijsklassen, met speciaal scheerschuim , met babyzeep enzo ik heb nu besloten het gewoon weer te laten groeien en dan een beetje bij te trimmen een stuk minder werk en een stuk minder pijnlijk.

Of heeft iemand WEL de gouden tip ???[/quote]

Op de website van Joop Letteboer staat een advies met scheerolie.
http://www.joopletteboer.nl/index.php?pagina=scheren
Zelf heb ik het nog niet met scheerolie geprobeerd. Ik ben wel het eens met olie te proberen.
Overigens had ik alleen de eerste keren pukkeltjes, maar die verdwenen na een paar keer scheren met Gillette Mach3 Turbo.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 82 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]