Ja heren en dames, het scheren van het schaamhaar is op zich genomen een onnatuurlijke bezigheid.
schaamharen hebben een functie namelijk.
Schaamharen zorgen ervoor dat de edele delen beschermd zijn tegen ondermeer kou, werkt als een barriëre tegen beschadiging en werkt als vangnet tegen indringing van schadelijke organismen.
Het is ook nooit verdwenen van het menelijk lichaam net als okselbeharing terwijl de overige lichaamsbeharing op benen en armen wel verminderde.
Ook in de bilnaad en op het hoofd heeft haar een functie.
Zo hebben wenkbrauwen ook een beschermende functie.
Het bijknippen van schaamharen, okselharen en lichaamsbeharing danwel het compleet scheren ervan dient dan ook te worden ontraden zeker als het verkeerd gebeurd.
Er kunnen bij verkeerd scheren haren krom trekken en teruggroeien in de huid en bij plaatsvinden hiervan krijgt u geheid infectiegevaar.
Schaamharen hebben overigens een bepaalde lengtegroei en stopt dan. Hoofdharen zijn de enige haren die blijven doorgroeien dus wees niet bang dat u zal veranderen in een baviaan heren!
Ik accepteer mijn lijf en verander dus niks.
Ik let hooguit op mijn figuur en voeder mezelf zo gezond mogelijk. Hier en daar wat extra bewegen en regelmatig even naar de sauna.