Het is nu do 23 mei 2013, 15:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012, 10:56 

Honden op stranden waar veel mensen vertoeven zou naar mijn mening sowieso niet moeten worden toegestaan.
Op wat meer afgelegen gebieden ok. maar.... het naaktstrand op Kijkduin wordt nu wel een rare plek als naaktrecreant. Door het toestaan van honden op het strand heb je niet enkel last van de honden zelf en hun uitwerpselen, die echt niet altijd worden opgeruimd door hun baasjes, maar het trekt ook voyeurs aan die zich nu legitiem gekleed tussen de naaktrecreanten kunnen vergapen aan het bloot. Het is er ook rustiger dan elders dus gaan ze gezellig een dagje met z'n allen naar het naaktstrand om daar gekleed met de loslopende honden hun kick te halen. Wie doet ze wat? Niemand want het is toegestaan. Wie verzint dit? Welke ambtenaar die zelf blijkbaar nooit bloot loopt op het strand laat de doorgaans zo relaxte naaktrecreant zich zo ongemakkelijk voelen door de vrijheid te geven aan hondenbezitters die dan uiteraard gekleed door het naturistengebied zich kunnen bewegen. Ik vind dit niet kunnen en ben van mening dat wij als naturisten hier iets aan moeten doen. Je krijgt nu een soort textielstrand gevoel waarbij naakt is toegestaan en dat lijkt me niet de bedoeling. Als er iemand zich op een naaktstrand niet op zijn gemak hoort te voelen dat zijn dat de textielrecreanten die er even doorheen kunnen lopen en dan weer weg zijn omdat zij zich daar onbehaaglijk voelen. En zo hoort het ook. Het is ons terrein waar wij onszelf moeten kunnen zijn.
Nu gebeurt dus het tegenovergestelde. Wij als naaktrecreanten worden lastiggevallen door loslopen, pissende en poepende honden en hun kijkgrage baasjes. Als een verbod niet mogelijk is dan toch op z'n minst aangelijnd lijkt mij. Ze zullen dan niet een hele dag daar gaan zitten met hun hond aan de lijn en hebben we er dus minder last van. Aan de honden ligt het niet. Vrijheid blijheid. Maar je kunt de vrijheid van mensen die er een naturistische leefwijze op na houden niet gelijkstellen aan de vrijheid van een paar honden die best elders naar toe kunnen maar uitgerekend op het naaktstrand moeten komen omdat het daar zo rustig is en daarmee ook voyeurs legitimeert om daar de sfeer negatief te beinvloeden. Dus laat je horen allemaal. Honden weg van de Naturistenstranden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 02 aug 2012, 18:01 

Ik woon Zelf in Kijkduin en heb twee honden en ben het helemaal met je eens. Het nu overgebleven naaktstrand is:
- klein
- vies door het slib
- zwemmen is gevaarlijk door de zandmotor
- veel kijkers met en zonder en honden
- veel Kite surfers

Wij liggen tegenwoordig op de zandmotor, dus aan de overkant. Weinig passerend verkeer, het is wel een aardig eindje lopen en het zwemmen is hier stukken beter en het zand is schoon.

Paal 9 is dan een betere optie.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2012, 09:21 

Nederland regeltjesland.

Veel nederlanders zouden het strand het liefst opknippen in 30 aparte zones.

1 voor de hondenbezitters zodat de rest geen last heeft van de haren, geblaf en poep
1 voor de gezinnen zodat de rest geen last heeft van de krijsende kinderen
1 voor de oude van dagen zodat de rest geen last heeft van dat hangende vel en geroddel
1 voor de pubers zodat de rest geen last heeft van de radio's en gevoetbal
1 voor de kitesurfers zodat de rest kan zwemmen
1 voor de golfsurfers zodat ze de kitesurfers niet in de haren vliegen
1 voor de homo's zodat alleenstaande mannen elders in alle rust naar het strand kunnen
1 voor de fashionbabes en -boys zodat de rest zonder gene ongeschoren en in een ouwe zwembroek kan komen
1 voor alle wandelaars zodat de rest geen last heeft van dat glurend volkje dat tussen de handoeken loopt.
1 nep-grasveldje voor zandhaters die toch naar het strand willen.

En van bovenstaande ook een naturistische en een topless-variant.

En dan vergeet ik de gehandicapten en autoliefhebbers nog.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 06 aug 2012, 17:14 

Even los van die regeltjes... Het strand bij Kijkduin raad ik dus op dit moment een ieder af, mits je een stuk lopen niet vervelend vindt. In de toekomst wordt het weer beter, zie ook eerdere berichtgeving op deze site.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 aug 2012, 11:59 

:?:

Ik vind dit echt een heel raar verhaal.Het is altijd al zo geweest dat op strand Kijkduin mensen gekleed doorliepen,met hun hond wandelden,hun hond loslieten en er gewoon even gekleed bleven zitten.Vaste bezoekers hadden vaak ook een hond bij zich.Een jaar of 10 geleden ging de gemeente dat allemaal meer regelen.Dat gaat al wat verder terug sinds de politiek uit onvermogen om de grote problemen in de wereld serieus aan te pakken hondenpoep op straat en dat soort dingen tot speerpunt van het beleid ging maken en een vals en bekrompen ouderwets soort schijnheilig fatsoen weer in toenemende mate de openbare discussie ging bepalen.

Ik heb nooit het gevoel gehad dat mensen als voyeurs met hun honden naar het naaktstrand gingen en zeker nu het strand zoveel breder en leger is,lijkt me dat al helemaal niet aan de orde.Ik ben honderden keren op het strand geweest,maar bij die gelegenheden nooit in een hondedrol gelopen.

Ik vond het zelf altijd wel leuk om naar die honden te kijken en zie ze graag loslopen.Eerlijk gezegd vond ik de honden vaak leuker om te zien en naar te kijken dan de meeste mensen.Naar honden kan je gewoon onbeperkt kijken zonder dat iemand zich er aan stoort.Ben ik daarmee een hondenvoyeur?Ik snap dit verhaal gewoon niet.
Dit lijkt me gewoon een inval van iemand die de weg een beetje kwijt is,zoals zoveel mensen in deze tijd.

Ik voel me zelf meer op een onprettige wijze bekeken door mensen die met hun telescoop het naaktstrand afspeuren vanuit hun appartementen.Dat denk ik dan al gauw en dan voel ik me op de Zandmotor zo open en bloot ook niet echt prettig.Dat vind ik vervelender dan die mensen die hun hond komen uitlaten.En dat denk ik dan alleen maar en als het erop aankwam weerhield die gedachte me er toch nooit van ongeremd de golven in te duiken.

Uit de eerste reactie van Loiseau maakt ik op dat je nou weliswaar niet in zee kunt zwemmen,maar wel weer in de open zee kunt baden?Of zwemt hij dan toch nog in die smerige lagune?Maar het is wel ver weg.Het is wel prettig dat gekleed en ongekleed er gewoon door elkaar kunnen lopen en kan je over de zandmotor ook weer rustig ongekleed langs de waterlijn doorkuieren tot Schelpenpad?Maar even tegen de duinenrand zitten om te rusten is er niet meer bij.

Of het ooit nog echt beter zal worden betwijfel ik.Het kan zijn dat het terrein gaat stuiven,maar meer geaccidenteerd en begroeid raakt,maar het zal toch wel een tijd duren.Waarschijnlijker is dat die zandmotor eerder weggespoeld zal zijn dan we wel denken en dan zitten we op dat brede,lelijke slechte strand achter die dijk met dat fietspad te kijk voor de voyeurs die daar met hun auto's de hele dag voorbij rijden op dat fijne harde strand waar je nu zo lekker kunt doortrekken of die stiekem in hun appartementen zitten.

Huibert

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 09 aug 2012, 20:45 

Bij de strandopgangen staan inderdaad strandregels, verdeling:
Geel: Zonnestrand; lekker dichtbij de strandopgang en druk.
Oranje: Activiteitenstrand; grootste deel, verder van de strandafgang.
Roze: Naaktstrand
Waar en wanneer je met je hond op het strand mag wordt apart geregeld.
De hondenliefhebbers zie je regelmatig terug op het strand, dus lijkt mij het gehalte voyeurisme wel mee vallen.
Er zullen best nieuwsgierige mensen tussen lopen, maar je aan elkaar te storen?
Hoe weet ik, dat er iemand met een telelens aan het kijken is. Ik kan ze met het blote oog niet zien.
Waar je als naturist ligt, is er volop ruimte voor iedereen, ook voor de wandelaars langs de waterlijn.
Ik zie het probleem niet. Gewoon genieten van het mooie weer.
Wij liggen overigens meestal op het oranje deel, bij paal 40.750.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 10 aug 2012, 19:35 

Ik zeg altijd, ze kunnen het moois er toch niet afkijken :D Bij mij tenminste niet...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 feb 2013, 13:30 

maar het trekt ook voyeurs aan die zich nu legitiem gekleed tussen de naaktrecreanten kunnen vergapen aan het bloot........ 8-) 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 02 maart 2013, 04:21 

Ik denk dat dat altijd al zo geweest is op de stranden.Het was daar trouwens altijd legitiem om gekleed te zijn en wat mij betreft is het overal en te allen tijde legitiem om gekleed te zijn.Naakt moet geen verplichting worden.En wat mij betreft is er ook niets op tegen als mensen naar elkaar kijken.Vorig jaar ben ik op het eind van de zomer nog een keer op de zandmotor zelf geweest en dat was eigenlijk wel een aangenaam verblijf waar gekleed en overwegend ongekleed geleidelijk in elkaar overgingen.Ik vond de sfeer er goed.De kreek was bij laag water goed over te steken.Er was een prettige droge zandrug na een aantal dagen warm en rustig weer met een mooie waterlijn.Er werd vrij algemeen gebaad in weerwil van het zwemverbod.Iemand zwom in de lengte enige tientallen meters in zee voorbij.Natuurlijk wel op eigen risico,maar het is altijd oppassen in zee.De terugkeer was wel een heel avontuur.Vanaf de noordkant moet men de kreek oversteken en dat was tijdens laag water maar een paar uur goed te doen.Een paar uur later was er al snel binnenstromend water en op diverse plaatsen zakte je een halve meter weg in het losgewoelde drijfzand.Echt gevaarlijk was het toen niet en je kan je rustig mee laten drijven in de inwaartse stroom,maar van de zomer blijkt er wel iemand in paniek geraakt te zijn en ten gevolge van extra krachtsinspanningen bij het oversteken een hartverlamming te hebben gekregen en te zijn omgekomen.De situatie is voortdurend aan verandering onderhevig.Laatst leek de noordelijke uitstroom me rustiger,maar de zandbank naar de zandmotor juist weer op meerdere plaatsen doorsneden.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]