Het is nu di 21 mei 2013, 15:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ONBEGRENSDE NATURISME!
BerichtGeplaatst: di 16 nov 2010, 23:01 

Met de bevolkingsgroei op deze aarde, zijn mensen begrensd geraakt in doen en laten, toch vind ik het onrecht dat men vanuit het verre verleden naakt heeft begrensd als oorzaak van "het zondige" natuurlijke aantrekkingskracht, dat mensen aanzet tot ongeremde ………….!
Zolang wij deze discussie niet voeren, blijft de mensenmassa geloven, dat naakt aanzet tot ongeremde …………! Waardoor naturisme verborgen moet blijven op plaatsen die daar redelijkerwijze volgens de gemeente/rechter voor geschikt zijn, dus concentratiekampen!

Het zijn toch de genen zoals wij nu weten die bepalend zijn voor de aantrekkingskracht van ieder wezen b.v. een mus vind een koolmees niet aantrekkelijk. Ieder wezen is op aantrekkelijkheid geprogrammeerd.

Met de kennis van vandaag de dag, weten mensen het een van het ander los te koppelen en te scheiden, de ontwikkelde mens, het verschil tussen mens en dier, en het is daardoor dus ook niet meer zo “dat van het een >>natuurlijke aantrekkingskracht<< komt het ander” (onheil), en komt de ongeremde oermens/beest bovendrijven. De mensenmassa op deze aarde kunnen sinds het bestaan van het naturisme zo langzamerhand toch wel beter weten?

Laatst bijgewerkt door Theo Zuur op wo 17 nov 2010, 20:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010, 10:16 

Je weet het mooi te zeggen, Theo.

Onbegrensd naturisme is dus ook naakt naar de Albert Heijn kunnen als je dat wil.

Ik bewonder je geloof in de discusieerbaarheid van zaken, maar vrees dat het in dit geval een heilloze weg is.

Bovendien denk ik dat het te makkelijk is om de schuld van het "weggestopt" zitten van naturistenterreinen -concentratiekampen vind ik een onfrisse vergelijking- bij de maatschappij neer te leggen.

Het zijn vooral de naturisten zelf die het wel prettig en veilig vinden om zich af te zonderen. Kijk maar eens bij de discussies over zwembroeken op naaktstranden, sommigen zouden de textielisten met een knuppel het strand af willen jagen, al gillend: "Ik mag op jouw strand toch ook niet naakt!?!1!!"

Je kan de maatschappij niet met een discussie overtuigen dat naturisme normaal is. Wat je wel kan doen, is laten ZIEN dat het leuk en normaal is. Onbekend maakt immers onbemind. De grote vraag is of de naturisten hier de zin en energie voor hebben, of dat de vergrijzing en ons-kent-ons-sfeer inmiddels de boventoon voert.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010, 12:30 

Ik ben het met allebei de bovenstaande schrijvers eens.

Theo schreef o.a: "Met de bevolkingsgroei op deze aarde, zijn mensen begrensd geraakt in doen en laten, toch vind ik het onrecht dat men vanuit het verre verleden naakt heeft begrensd als oorzaak van "het zondige" natuurlijke aantrekkingskracht, dat mensen aanzet tot ongeremde ………….!
Zolang wij deze discussie niet voeren, blijft de mensenmassa geloven, dat naakt aanzet tot ongeremde …………!"

Die gedachte van de door Theo genoemde "mensenmassa" komt juist doordat de mensen (al te lang) gekleed door het leven gaan. Zoals wij naturisten weten heerst er juist een paradijselijke sfeer op naturistenterreinen zonder dat er "dierlijke aantrekkingskrachten" de kop op steken. Doordat de "mensenmassa" te weinig met bloot in aanraking komt en vaak om religieuze redenen verplicht is om het naakte lichaam vooral privé te houden, wordt het naakte lichaam niet als natuurlijk gezien maar wel aan de (voortplantings)lusten gekoppeld. Dat zijn vaak de enige momenten dat de "geklede mens" wel met een ander naakt is.
Iets wat verboden of weggehouden wordt wekt juist onbewust spanning en nieuwsgierigheid op.
Dan kan ik Ryt weer mooi citeren:
"Je kan de maatschappij niet met een discussie overtuigen dat naturisme normaal is. Wat je wel kan doen, is laten ZIEN dat het leuk en normaal is. Onbekend maakt immers onbemind".

Om de mensheid weer normaal met bloot te laten omgaan moet je beginnen bij de jeugd en wel vanaf de geboorte. Kinderen gaan sowieso al normaal met bloot om totdat de grote mensen er moeilijk over gaan doen. Dat zie je ook in onze multiculti-maatschappij. Kinderen van allerlei kleuren gaan zonder problemen met elkaar om. Totdat ze horen hoe sommige grote mensen over de andere kleur denken. En kinderen vangen meer op dan we denken.
Het probleem zit dus niet bij de kinderen maar bij de grote mensen. Zolang die niet van mening veranderen, veranderen de toekomstige volwassenen ook niet.
Maar hoe dat op te lossen is?
Wat het bloot betreft zouden de scholen (en sportverenigingen) al een bijdrage kunnen leveren door kinderen na de gymles gezamenlijk te laten omkleden en douchen. En uiteraard zonder onderbroek aan. Maar dat moet dan wel landelijk verplicht worden. En dat zal dus nooit gaan gebeuren want terwijl ik dit type hoor ik in gedachten de enorme klachtenstroom van ouders en "moraalridders" al.

Groeten, Kees.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010, 21:50 

Daar jullie mijn eerdere issues op dit forum gezien hebben, mag het jullie wel duidelijk zijn wat voor mij naturisme betekent; het natuurlijke ongekleed gaan in een natuurlijke omgeving o.a. bos/wad, dus geen Albert Heijn e.d.

Zolang naturisme niet overal in de natuur kan plaats vinden, is dat onrecht van een doorgeschoten cultuur.

F.K.K. is in Duitsland ooit begonnen met het ongekleed sporten, dat speelde zich veelal tussen vier muren af, waardoor confrontatie ook veelal uitbleef.
Later durfde men zelfs in de buitenlucht naaktrecreatie aan, de grenzen zijn daardoor steeds wel weer verlegd, omdat men er van overtuigd was van het positieve effect op het leefmilieu.
Ik ben voor geïntegreerd naturisme, zodat de scheidslijn ruim gezien kan worden, liever nog helemaal achterwege kan blijven, omdat het ongekleed gaan volgens mij geen issue behoefd te zijn, indien dat wel het geval is, dient men het onder woorden te brengen, dus ik ben tegen taboes die juist concentratiekampen in stand houden.
Woorden hebben van mensen ontwikkelde wezens gemaakt, en op deze ontwikkelde mensen doe ik graag een beroep, om de ERRORS vanuit het verre verleden van de mensheid, om dat onder woorden te brengen, dat is uiterst zinvol, mensenwoorden maken n.l. ook mensenwetten.
Hopelijk is er binnen de “naturistische wereld” voldoende intelligentie, om de confrontatie met woord en daad aan te gaan, confrontatie met de volgens mij niet helemaal “normale kunstmatige wereld”, want natuurlijk ongekleed gaan door de paradijselijke natuur is toch hartstikke normaal!

Laatst bijgewerkt door Theo Zuur op za 18 dec 2010, 23:46, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 17 nov 2010, 22:43 

Citaat Kees Roskam;
Om de mensheid weer normaal met bloot te laten omgaan moet je beginnen bij de jeugd en wel vanaf de geboorte. Kinderen gaan sowieso al normaal met bloot om totdat de grote mensen er moeilijk over gaan doen.

En met deze zin ben je eigenlijk weer terug bij af, als je de discussie ziet over wel of niet bloot op natu campings van een poosje geleden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010, 12:28 

Misschien moet Theo Zuur eens gaan praten met een bisschop, een priester of een pastoor. Misschien dat hij dan begrijpt waarom naturisme vandaag de dag zo ingewikkeld ligt.
Een mens kent van nature geen schaamte, maar al op jonge leeftijd krijgen we te horen dat bloot niet netjes is, dat je lichaam bedekt moet worden en dat je niet aan jezelf mag komen omdat dat vies is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010, 12:47 

Ik wilde er eerst niet teveel over zeggen, maar nu je er de tweede keer naar verwijst dan toch: Ik heb veel moeite met je vergelijking van naturistenverenigingen met concentratiekampen.

Naturisten gaan voor hun lol naar een vereniging, dat is (was) bij concentratiekampen wel anders.

Bovendien doe je je eigen opgestarte discussie onrecht aan, want zo'n vergelijking heeft doorgaans de neiging een eigen leven te gaan leiden, waardoor je oorspronkelijke bedoeling ondersneeuwt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010, 15:02 

Natuurlijk ongekleed?
We worden naakt geboren ja. Dan rijst de vraag waarom verborgen inheense stammen die nog nooit immer met andere "beschaafde" mensen in kontakt zijn gekomen dan toch "gekleed" blijken te zijn dwz in ieder geval de schaamstreek te zijn bedekt? Daar ben ik benieuwd naar.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010, 15:26 

[quote="Hagasan"]Citaat Kees Roskam;
Om de mensheid weer normaal met bloot te laten omgaan moet je beginnen bij de jeugd en wel vanaf de geboorte. Kinderen gaan sowieso al normaal met bloot om totdat de grote mensen er moeilijk over gaan doen.

En met deze zin ben je eigenlijk weer terug bij af, als je de discussie ziet over wel of niet bloot op natu campings van een poosje geleden.[/quote]

Ik bedoelde hiermee de jeugd die helemaal niet gewend zijn om van huis uit met bloot in aanraking te komen. De kinderen van naturisten zijn in principe al gewend aan bloot.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 18 nov 2010, 15:37 

@frankofiel: Dat is nou juist (volgens mij) niet waar. Als deze stammen nog nooit andere stammen/mensen hebben gezien blijven ze gewoon naakt.
Pas na een ontmoeting (vaak met evangelisten die bij voorkeur in de jungle werkzaam zijn in hun onnavolgbare drang de hele wereldbevolking tot hun geloof te bekeren) worden ze zich bewust gemaakt van hun lichaam en de reacties van datzelfde lichaam. En dan is het gedaan met de vrijheid van naaktlopen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]