@ Hans1: je generaliseert nogal over gezinnen, en probeert dit af te doen met "ik zal nogal wat reacties krijgen".
Zo werkt dat niet.
Als je dit soort gezinnen bent tegen gekomen, dan is dat natuurlijk niet in orde, maar klopt jouw beeld wel? Klopt het dat de ouders zeiden dat ze met niemand rekening hoeven te houden behalve dat ze bij pa en ma uit de buurt moeten blijven want die willen rust, heb je dan ook aan de ouders gevraagd of dit hun insteek was?
Wanneer ik mij irriteer ga ik snel van alles invullen over de betreffende persoon, en weet vaak al snel dat dit niet terecht is
Ik heb zelf kinderen, en mijn kinderen mogen datgene wat jij omschrijft absoluut niet. Sterker, ikzelf ben de mensen zoals jij die omschrijft nog niet tegen gekomen, hetgeen natuurlijk niet wil zeggen dat ze er niet zijn.
Wel ben ik recent op een camping geweest waar maar 2 gezinnen waren, de rest waren pensionada's. Nee, van mij geen generalisatie: dit waren meestal leuke mensen die genoten van de vakantie, en zelfs van mijn kinderen en hun spel.
Op 1 gast na: ze kwam al bij aankomst 3 keer langslopen, achteraf bezien om ons gezin te controleren. Bij ieder miniscuul digitaal geluid kwam ze klagen. En nee, bij ons geen ghettoblasters of apparatuur op volume: niets van dat al, maar wel een nintendo. Onze directe buren hadden bij navraag nog nooit iets van ons gehoord.... Zij blijkbaar wel. (zij stond 100 meter bij ons vandaan) En zij belde met haar thuisfront met de speakers van de telefoon op zeer hoog volume. Ze hoorde niet zo goed....
Heeft dit mijn beeld van ouderen veranderd: NEE, want de andere mensen waren erg aardig.
PS: mijn vrouw komt uit de randstad, ik zelf uit het oosten des lands. Dat doet er blijkbaar toe voor jou, hoewel ik zelf geen grote mentaliteitsverschillen zie...