Het is nu do 20 jun 2013, 10:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 jul 2011, 13:21 

Dit keer helemaal met Hagasan eens: zoek verenigingsterreinen. Je wordt door de leden gastvrij ontvangen. Een goed voorbeeld is La Chênaie (Club des Naturistes Rouennais) in Anneville Ambourville (bij Rouen). Maar ben je wel eens bij Koad ar Roc'h in Bretagne geweest? Ook daar weinig Nederlanders en veel Fransen.
Ook in Engeland en Duitsland heb je veel verenigingscampings met weinig Nederlandse gasten.
Kijk gewoon even onder “Vakantie” op deze site.

Hilbrand

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 maart 2012, 16:10 

Probeer Le Messidor eens; franse eigenaren, als je voor 9 u 's avonds wil eten heb je pech, geen kip met appelmoes te bespeuren en zelfs de nederlanders die er zijn spreken een aardig woordje frans (en houden niet van kip met appelmoes, toch niet als ze in zuid frankrijk zijn ;-)

Le Lambeyran is ook franse eigenaren - de franse slag neem je er voor lief bij

Chatau Guiton, nog zo'n juweeltje

ze bestaan wél hoor, gewoon even zoeken. Aan het email adres kan je zien welke nationaliteit de eigenaren hebben. Er zijn trouwens leuke nederlanders zat hoor, op de campings; vooral diegenen die liever niet tussen hordes neerlanders zitten, dàt hebben ze wel gemeen ;-)

Zijn vaak ook fan van Hans Teeuwen en Theo Maassen, kan dat? = voor ons zo'n beetje een selectie criterium om calvinisten te onderscheiden van de ietwat breder denkenden (ik weet het, kort door de bocht en verder kennen we te weinig van de nederlandse cultuur, maar slaat het ergens op? ;-)

Verenigingsterreinen inderdaad ook wel leuk, maar daar heb ik dan weer een beetje het gevoel van tussen oude belgen te zitten ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 01 aug 2012, 17:12 

Hagasan schreef:
> Bea, zoek verenigings tereinen op in Fr dan ben je zo wie zo van het
> gepeupel af dat geen Frans spreekt en heb je rust.
> Laat zo wie zo alle campings met nederlandse eigenaren links liggen, want
> daar zit 100% nederlands volk.
> Zoek kleine tereinen met Franse eigenaar .
>
> @Hans1;
> Nederlanders, typisch, vooral uit de "randstad ???
> verklaar u nader?

Als je dit niet begrijpt, jammer voor jou. :( , maar over het algemeen zijn die schreeuwers en beterweters afkomstig uit de randstad!
Ik heb overigens door je opmerking dat mensen die geen Frans spreken door jou als gepeupel bestempeld worden al een aardig idee over jouw niveau gekregen ik vind dit erg grof, maar ja, als je zelf perfect bent mag je dat. :roll:
Inmiddels ben ik er al achter gekomen, door meerdere artikeltjes van jou te lezen, dat er zelfs mensen adviseren om daar maar niet meer op te reageren, dat jij, om het netjes te zeggen, vrij negatief ten opzichte van anderen en zeer positief ;) over jezelf bent.
Ik zal dus maar niet meer op je reageren. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 16 aug 2012, 10:30 

@ Hans1: je generaliseert nogal over gezinnen, en probeert dit af te doen met "ik zal nogal wat reacties krijgen".
Zo werkt dat niet.
Als je dit soort gezinnen bent tegen gekomen, dan is dat natuurlijk niet in orde, maar klopt jouw beeld wel? Klopt het dat de ouders zeiden dat ze met niemand rekening hoeven te houden behalve dat ze bij pa en ma uit de buurt moeten blijven want die willen rust, heb je dan ook aan de ouders gevraagd of dit hun insteek was?

Wanneer ik mij irriteer ga ik snel van alles invullen over de betreffende persoon, en weet vaak al snel dat dit niet terecht is

Ik heb zelf kinderen, en mijn kinderen mogen datgene wat jij omschrijft absoluut niet. Sterker, ikzelf ben de mensen zoals jij die omschrijft nog niet tegen gekomen, hetgeen natuurlijk niet wil zeggen dat ze er niet zijn.
Wel ben ik recent op een camping geweest waar maar 2 gezinnen waren, de rest waren pensionada's. Nee, van mij geen generalisatie: dit waren meestal leuke mensen die genoten van de vakantie, en zelfs van mijn kinderen en hun spel.
Op 1 gast na: ze kwam al bij aankomst 3 keer langslopen, achteraf bezien om ons gezin te controleren. Bij ieder miniscuul digitaal geluid kwam ze klagen. En nee, bij ons geen ghettoblasters of apparatuur op volume: niets van dat al, maar wel een nintendo. Onze directe buren hadden bij navraag nog nooit iets van ons gehoord.... Zij blijkbaar wel. (zij stond 100 meter bij ons vandaan) En zij belde met haar thuisfront met de speakers van de telefoon op zeer hoog volume. Ze hoorde niet zo goed.... :lol:

Heeft dit mijn beeld van ouderen veranderd: NEE, want de andere mensen waren erg aardig.

PS: mijn vrouw komt uit de randstad, ik zelf uit het oosten des lands. Dat doet er blijkbaar toe voor jou, hoewel ik zelf geen grote mentaliteitsverschillen zie...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 24 dec 2012, 12:33 

Het maakt mij op zich niet uit of er veel nederlanders zijn of juist niet. Het gaat om het gedrag en respect voor elkaar. Vaak kun je op de grote campings ook wel een plek reserveren die wat rustiger ligt. Zit je aan de rand, dan heb je al minder langslopend, mogelijk druk, publiek. Ook in de buurt gaan staan van alle faciliteiten zorgt voor extra druk. Verder zijn er een heleboel relaxte Nederlanders in het buitenland.

Daarnaast huren wij ook wel huizen met ruim voldoende privacy, zodat wij naakt kunnen zijn, zonder dat er ook maar iemand in de buurt is. Deze huizen staan ook niet op naturistische terreinen, maar vaak ergens in de Middle of Nowhere.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]