Het is nu za 25 mei 2013, 19:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2011, 22:12 

Stelling: 'Ik wil in UIT! alleen foto's zien van blote mensen met strakke en jonge lichamen.'

Ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat iedereen in uit mag staan die daar in wilt.
op naturistencampings en zwembaden zijn toch ook niet alleen dames en heren het het (perfecte) figuur.
En het is waar dat er vaak foro's gemaakt waarbij je alleen de rug kan zien, ik ben benieuwd waarom dat zo is. Bepaalt dat de fotograaf of de naturist. weet iemand het handwoordt.

groetjes

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 dec 2011, 15:20 

Het is altijd een punt van discussie.
Want, het is en blijft een lastige keus voor de redaktie om een aantal foto's te plaatsen en de keuze te moeten maken uit al dat ingezonden matriaal.
Daarbij is het zo dat de vlag de lading moet dekken ofwel de inhoud van het verhaal moet aansluiten op de afbeelding.
Mijn avatar kun je bijna overal wel bijplaatsen volgens mij.
Er zijn natuurlijk in de loop van de jaren best wel veel afbeeldingen van naakte mensen beland op de redaktie.
Ook ik stuurde wel es wat in. 8-)
Maar meestal willen mensen niet herkenbaar bloot in beeld in dat blad wat nu UIT! heet.
Enerzijds vreemd, want als naturist loop je ook schaamteloos bloot rond op de camping of in de sauna of op het strand waar anderen je ook kunnen zien. :P
Anderzijds ook wel begrijpelijk omdat je afgebeeld in UIT! ,je daarmee niet meer in de hand hebt wie je gezien heeft.
Je zal een functie bekeleden waarbij je met veel mensen in aanraking komt, en ineens kijkt iemand je wat langer aan die zegt'Jou ken ik ergens van volgens mij'.
Ik zou dan zeggen: 'ja UIT UIT!' misschien?? So what?? :D
(De foto die ik instuurde van mezelf is zonder het UIT! magazine overigens het het zal me benieuwen of ie nog es geplaatst wordt in de toekomst)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 08 dec 2011, 18:18 

André48 schreef:
>> Mijn avatar kun je bijna overal wel bijplaatsen volgens mij.

Juist de avatar-foto zou ik nergens bij willen gebruiken. Waarom mag je hoofd niet in beeld en wordt de rest wel uitgebreid getoond? Ik zou dan eerder het blad laag houden. Je hoofd is dan belangrijker dan de rest.

>>Maar meestal willen mensen niet herkenbaar bloot in beeld in dat blad wat nu UIT! heet.
>> Enerzijds vreemd, want als naturist loop je ook schaamteloos bloot rond op de camping
>> of in de sauna of op het strand waar anderen je ook kunnen zien.

Dat ben ik nou weer wel met je eens. Als je een foto instuurt moet je ook niet moelijk doen over herkenbaarheid. Anders gaat het meer om je naakte lichaam.

>> Anderzijds ook wel begrijpelijk omdat je afgebeeld in UIT! ,je daarmee niet
>> meer in de hand hebt wie je gezien heeft.
>> Je zal een functie bekeleden waarbij je met veel mensen in aanraking komt,
>> en ineens kijkt iemand je wat langer aan die zegt'Jou ken ik ergens van
>> volgens mij'. Ik zou dan zeggen: 'ja UIT UIT!' misschien?? So what?? :D

Je hebt hier zelf al het antwoord gegeven. In iedergeval een teken dat die ander waarschijnlijk dan ook naturist is en het blad leest. Leuk toch?

> (De foto die ik instuurde van mezelf is zonder het UIT! magazine overigens
> het het zal me benieuwen of ie nog es geplaatst wordt in de toekomst)

Dan kan het blad eigenlijk ook op de avatar weg. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik geef alleen mijn mening.

Groeten, Kees.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2011, 14:42 

Hierbij wil ik even reageren op jou berichtje Kees.

Ik heb toch inmiddels een herkenbare avatar geplaatst met hoofd en de rest.
Mijn probleem was dat ik op het moment dat ik het stukje schreef nog aan het experimenteren was om de afbeeldingen te verkleinen tot 6Kb en dat lukte me bijna niet behalve met de foto waarin ik UIT! lees op de bank.
En met zo'n frontale foto als avatar is het logisch dat als je een blad leest dit voor je gezicht houdt omdat je anders die kleine letters niet kan lezen zonder leesbril. :shock: :ugeek: :geek:
Maar anderzijds voor een foto hoef je ook niet persë te lezen op dat moment en kun je inderdaad beter je edele delen beschermen. :lol:
Gelukkig kan ik nu een avatar gebruiken die mij compleet laat zien zonder nadruk te leggen op specifieke onderdelen van het lichaam.
Net als die van jou. :)
Ik begrijp niet dat er in dit forum zo weinig gebruikers zijn met avatarren trouwens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2011, 21:02 

Dank voor de reactie, André.
Dit is zeker een mooie natuurlijke avatarfoto. De avatars zijn zo klein dat toch eigenlijk niemand te herkennen is.
Niet dat ik daar problemen mee zou hebben want op mijn homepage ben ik ook duidelijk herkenbaar.
Een avatar maakt een forum wel wat leuker om te zien. En wat persoonlijker als je er op te zien bent.
Wat ik wel minder prettig vind is als er een rare anonieme forumnaam gebruikt wordt. Niemand hoeft uiteraard zijn hele naam er op te zetten maar alleen je voornaam moet toch geen probleem zijn. Het is leuker op een bericht van "Pietje500" te reageren dan op "blootindezonligger".

Groetjes, Kees.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 dec 2011, 10:04 

Wat mij betreft een complimentje voor de redactie van UIT voor de uitgave van december. Leuke artikelen met bij de UIT horende foto's. Ook wederom een stuk voor de jeugd, wat juist ook de kinderen aanspreekt. Alleen moet er geen discussie over zijn of er foto's bij zo'n artikel van de JNFN moet staan. Juist de jeugd van tegenwoordig is heel visueel ingesteld en het geeft ook een stuk sfeer weer. Leuk ook de verschillen te lezen over de beleving van bloot op foto's en piercings door de jongeren en de oudere garde.
Wel wil ik de redactie nog meegeven om toch iedere uitgave ook bijvoorbeeld twee pagina's aan de jeugd te besteden. En, denk daar bij ook aan de jeugd die nog voor de JNFN leeftijd zit, want ook die lezen de UIT en missen nu toch vaak een leuk herkenbaar artikel en zij zijn de toekomst voor de JNFN.

Tot slot iedereen een goede jaarwisseling en een zonnig 2012 toegewenst!

Groet,
Martin

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 jan 2012, 18:26 

Ja inderdaad is de fotografie in UIT! niet verkeerd.
Ga zo voort is mijn mening en
iedereen op dit forum: een Heel Gezellig en Gelukkig en naturistisch 2012 gewenst.

Hoop dat et dit jaar in ons eigen land ook wat meer naturistisch weer zal worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2012, 17:52 

Als naturisme inhoud dat we alleen glad, strak en jong mogen zien dan zijn we erg fout bezig!
Bloot als naturist houdt toch in dat we geen beperkingen willen mits er geen normen worden overschreden.
En daar komt bij dat de gemiddelde leeftijd die ik aantref op stranden en binnen verenigingen nou niet bepaald laag is
en daarom dient de fotografie in UIT het algemene beeld van de leden te respecteren. Wie daar niet tegen kan, tja wat moeten zij........ een ander blad gaan lezen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 17 feb 2012, 22:15 

Ik had eens wat foto's ingestuurd naar de nfn. Dat was voor het jubileum bedoelde boek..
Niets meer van gehoort...tot ik een mail kreeg dat ze die gaan plaatsen in de eerst volgende UIT.
Leuk en ik vind het best wel spannend; ben een beetje zenuwachtig.
Trouwens heb ik geen superstrak 20-jarig lijf...gewoon eenman op leeftijd die zich jong voelt en lekker kledingloos geniet van de omgeving...
Ben benieuwd..

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 apr 2012, 22:18 

Wat mij betreft mogen alle naturistische foto's in UIT! verschijnen. Mannen en vrouwen, ongeacht de leeftijd en zonder aanziens der persoon. Ook kinderen en ouderen maken deel uit van de naturistische gemeenschap dus zou het, wat mij betreft, ongepast zijn om die groepen te passeren als het om plaatsing van foto's gaat. Uiteraard moet er wel altijd toestemming zijn voor het plaatsen van de foto's.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]