De zorgverzekering van NFN

Professioneel advies, een optimale zorgverzekering en besparen

Je weet heel goed wat je wilt en je maakt graag eigen keuzes. Ook als het gaat om je zorgverzekering. NFN helpt je op weg en biedt een zorgcollectief aan in samenwerking met zorgverzekeringsspecialist Heilbron (voorheen SUCSEZ). Via dit collectief heb je de keuze uit verzekeringen van zes zorgverzekeraars, waaronder vanaf 1 januari 2018 ook ZorgDirect.

We hebben afspraken gemaakt met 6 verzekeraars: ZorgDirect, Delta Lloyd, Menzis, OHRA, ONVZ en VGZ. 

Logo Zorgdirect  DL  Menzis  OHRA  ONVZ  VGZ

Op maat gemaakt advies of eerst zelf vergelijken?

Advies van Heilbron
Verzekeringsintermediair Heilbron (voorheen SUCSEZ) geeft een op maat gemaakt advies op het gebied van zorgverzekeringen. In een persoonlijk telefoongesprek nemen de adviseurs van Heilbron je gegevens, wensen en voorwaarden van de huidige verzekering(en) met je door. Ze bekijken wat voor jou de beste optie is. Zo wordt een optimaal pakket samengesteld, aansluitend op jouw situatie en wensen! Bel 0182 30 44 88 en een medewerker van Heilbron staat je graag te woord.

Zelf vergelijken? Klik hier!
Wil je zelf bekijken of je een betere dekking tegen een lagere zorgpremie kunt krijgen. Kijk dan op https://info.heilbron.nl/nfn. Daar kun je eenvoudig je huidige zorgverzekering inhoudelijk vergelijken met de verzekeringen van de 6 zorgverzekeraars waar voor NFN-leden afspraken mee zijn gemaakt.

Je kunt tevens een premie- en voorwaardenvergelijking maken en zo direct zien welke besparing het je oplevert. Ook als je huidige zorgverzekeraar een van deze 6 verzekeraars is, kan het oversluiten via NFN je veel geld besparen.

Aanmelden

Ben je verzekerd bij een verzekeraar waar wij mee samenwerken?
Ben je al aangesloten bij Delta Lloyd, Menzis, OHRA, ONVZ, VGZ of ZorgDirect en wil je direct gebruikmaken van de korting en de overige voordelen via NFN? Klik dan op de naam van je huidige zorgverzekeraar en vul het formulier in.

Ben je verzekerd bij een andere verzekeraar die niet is aangesloten bij ons collectief en wil je overstappen?
Neem dan contact op met Heilbron en zij zorgen voor een advies op maat! Bel 0182 30 44 88.

100% keuzevrijheid met ZorgDirect

Wil je helemaal zelf bepalen door wie jij je laat behandelen? Bijvoorbeeld door een fysiotherapeut die je kent of door een specialist in een ziekenhuis bij jou in de buurt? Dat kan met de Restitutiepolis van ZorgDirect, de nieuwe zorgverzekeraar in het zorgcollectief van NFN. Met deze polis maakt het niet uit of je zorgverlener een contract heeft met de zorgverzekeraar en kies je dus helemaal zelf wie jou behandelt. Wel zo’n prettig idee.

Online coachingtool
Groot voordeel van ZorgDirect is ook de online coachingtool die je erbij krijgt: GRIP. Met GRIP krijg je allerlei tips om gezond te leven en lekker te bewegen. Niet alleen op fysiek gebied, maar ook op mentaal vlak: heb jij de regie over je leven? Zit je op je werk wel lekker in je vel? Met de tips en inzichten van GRIP verhoog je je energieniveau en verlaag je stress.

                                                                              Houd de regie over je werk, leven en ontwikkeling

Staar je niet blind op de besparing
Behalve bij ZorgDirect kun je met het zorgcollectief van NFN ook terecht bij de zorgverzekeringen van Delta Lloyd, Menzis, OHRA, ONVZ en VGZ. 

Contact met Heilbron-advieslijn

NFN werkt samen met Heilbron (voorheen SUCSEZ), een onafhankelijke verzekeringsadviseur op het gebied van zorg- en schadeverzekeringen. De premies zijn marktconform en bovendien krijg je de persoonlijke service van Heilbron er gratis en voor niks bij. 

We hebben op het gebied van zorgverzekeringen afspraken gemaakt met 6 verzekeraars: ZorgDirect, Delta Lloyd, Menzis, OHRA, ONVZ en VGZ. 

Verzekeringsadviseur Heilbron geeft een op maat gemaakt advies voor je zorgverzekering of je reis- en annuleringsverzekering. In een persoonlijk telefoongesprek nemen de adviseurs van Heilbron je gegevens, wensen en voorwaarden van de huidige verzekering met je door. Ze bekijken wat voor jou de juiste optie is. Zo krijg je de best passende verzekering, aansluitend op jouw sitautie en wensen.

Bel 0182 30 44 88 en een medewerker van Heilbron staat je graag te woord. Dat kan 24 uur per dag, 7 dagen in de week.

(Ont)zorg Pluspakket
Sluit je via Heilbron een nieuwe zorgverzekering mét aanvullende zorgverzekering af voor 2018, of heb je al een basisverzekering én aanvullende zorgverzekering* via Heilbron? Dan profiteer je van kosteloze verhaalservice na een ongeval.

Daarnaast ben je gratis verzekerd voor tandartskosten en kosten voor fysiotherapie na een ongeluk wanneer verhalen van de kosten niet mogelijk is. Deze kosten zitten niet in de basisverzekering en zijn (veel) hoger dan de meeste aanvullende (tandarts)verzekeringen vergoeden.

Ervaringen van klanten

Mevrouw Jansen heeft al geruime tijd last van haar oog en wacht op een operatie:
“In oktober kon ik pas terecht bij de oogarts. Meerdere keren de verzekeraar gebeld, maar ik kom er vanwege lange wachttijden niet doorheen. Ik besloot om contact op te nemen met Heilbron. Hun adviseur heeft er via Bergman Clinics voor gezorgd dat ik al in half september terecht kon.” 
De heer Van Schie zijn heup moet vanwege slijtage vervangen worden:
“De wachttijd voor een heupoperatie was maar liefst 10 weken. De pijn werd steeds erger, waardoor lopen zeer lastig ging. De adviseur van Heilbron nam contact op met 4 specialistische ziekenhuizen, waarbij de wachttijd varieerde van 2 tot 6 weken. Uiteindelijk kon ik zelfs al een paar dagen na mijn verzoek terecht. Mijn herstel begint nu 9 weken eerder!”   
Mevrouw De Heij belde in verband met een maandrekening:
“Via de zorgverzekeraar ontving ik een rekening van 162 euro. En dat terwijl ik geen medicijnen gebruik of behandeling had ondergaan. En ik de premie jaarlijks betaal. Heilbron nam voor mij contact op met de verzekeraar, die de wijziging in orde maakte. Erg prettig dat ik voor dit soort vragen ook bij hen terecht kan.” 

De voordelen van het NFN-zorgcollectief

Binnen het zorgcollectief van NFN profiteer je via Heilbron (voorheen SUCSEZ) naast een scherpe premie en uitgebreide dekkingen van de volgende voordelen:

  • Een snel antwoord op vragen over je zorgverzekering; direct van een deskundige adviseur van Heilbron, zonder dat je in de wachtrij van uw zorgverzekeraar terechtkomt;
  • Ook met je algemene of juist specifieke vragen over bijvoorbeeld declaraties of vergoedingen;
  • Bij twijfel over de huidige pakketkeuze van uw zorgverzekering, voorzien de adviseurs je graag van persoonlijk en passend advies;
  • Een unieke nternetmodule voor de vergelijking van premies en voorwaarden die je helpt bij het kiezen van de meest geschikte zorgverzekering;
  • Ben je aangewezen op een behandeling, maar zie je op tegen de lange wachttijd? Heilbron zoekt graag voor je uit of je ergens anders sneller terecht kunt. 
  • (Ont)zorg Pluspakket

Alle kortingen op een rij

Maatschappij Basis verzekering            Aanvullende verzekering Tandarts verzekering
Delta Lloyd* 9% 12% 12%
Menzis* 5% 7% 7%
OHRA* 8% 5% 5%
ONVZ 3% 7% 7%
VGZ* 6% 5% -
ZorgDirect 10%                  10% 10%
* Bij deze verzekeraar geldt in een enkel geval een afwijkend percentage.

Veelgestelde vragen

Per welke datum kan ik overstappen van zorgverzekeraar?

Wanneer u uw huidige verzekering vóór 1 januari hebt opgezegd, dan kan u nog tot en met 31 januari een nieuwe zorgverzekering afsluiten. Uw nieuwe polis gaat dan in per 1 januari.

Ik ben al verzekerd bij één van de deelnemende verzekeraars en wil graag aansluiten bij de collectiviteit via mijn werkgever, kan dat en per wanneer?

Uiteraard is dit mogelijk, dit kan vaak al geregeld worden per de eerste dag van de volgende maand. Heilbron (voorheen SUCSEZ) kan dit eenvoudig voor u in orde maken.

Kan ik gedurende het jaar overstappen van zorgverzekeraar?

Overstappen gedurende het jaar kan in sommige situaties. Bijvoorbeeld als u verandert van werkgever. Wanneer u collectief verzekerd was via uw vorige werkgever en uw nieuwe werkgever biedt ook een collectieve zorgverzekering aan. U profiteert dan direct van het collectieve aanbod. Bij het bereiken van de 18-jarige leeftijd is overstappen ook mogelijk. En bij scheiding kan de meeverzekerde partner een eigen polis elders afsluiten.  

Kan ik geweigerd worden voor een aanvullende verzekering?

Voor de meest uitgebreide aanvullende (tandarts) verzekeringen kunnen acceptatiecriteria gelden. Het kan voorkomen dat u niet geaccepteerd wordt voor de aanvullende verzekering die u aanvraagt. Neem contact op met Heilbron om na te gaan voor welke verzekeringen deze criteria gelden. 

Ik ben al collectief verzekerd, maar niet via de collectiviteit van mijn werkgever, is dit aanbod dan voor mij interessant?

Dit hangt onder andere af van de huidige korting op uw zorgverzekering. En of de huidige dekking wel of niet aansluit aan uw wensen. Het kan voorkomen dat de collectieve zorgverzekeringen via uw werkgever een bepaalde behandeling wel vergoed, maar uw huidige zorgverzekering niet. Het is dus vaak zinvol om uw polis te controleren.

Ik werk tijdelijk bij mijn werkgever. Kan ik ook gebruik maken van de collectieve korting op de zorgverzekering?

Jazeker. Neem contact op met Heilbron voor meer informatie.

Als ik (tijdelijk) uit dienst ga, kan ik dan ook bij Heilbron terecht voor korting op de zorgverzekering?

Ook dit is mogelijk. Als u telefonisch of via e-mail contact met ons opneemt, kunnen wij dit voor u in orde maken.

Wie is Heilbron?

Heilbron is verzekeringsadviseur voor alle zaken op het gebied van zorgverzekeringen. Bij vragen over uw zorgverzekering kunt u altijd telefonisch contact opnemen. Een deskundige adviseur helpt u direct verder. Heilbron beantwoordt uw vragen over bijvoorbeeld vergoedingen of ingediende declaraties en helpt u met wachtlijstbemiddeling. Tevens kunt u gerust om advies vragen of de collectieve zorgverzekering via uw werkgever ook voor u interessant is of als u twijfelt over uw huidige pakketkeuze.

Neem voor deze en al uw overige vragen contact op met Heilbron. Onze adviseurs zijn telefonisch 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar via 0182 – 30 44 88. Of stel uw vraag via de livechat op https://www.heilbron.nl/. Wij helpen u graag!

NFN gebruikt cookies om het bezoek aan onze website zo aangenaam mogelijk te maken. Met anonieme informatie over uw sitegebruik helpt u ons om de website te verbeteren en u gerichter te helpen. Klik voor meer informatie

×